معاون فروش سايپا: كليه محصولات سايپا از گردونه قرعه‌كشي خارج شد

به دنبال تاييد خبر حذف قرعه‌كشي براي اكثريت محصولات خودروسازان (جز برخي محصولات ايران‌خودرو) و تغيير شيوه خريد خودرو از سامانه تخصصي يكپارچه به غروش توسط شركت‌هاي خودروساز، معاون بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا ضمن اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و افزايش ظرفيت توليد، بر خروج تمامي محصولات گروه سايپا از شرايط قرعه‌كشي مهر تاييد زد.

به گزارش ايسنا، روز گذشته، سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به خروج اكثريت محصولات خودروسازان اعم از دولتي و خصوصي از فرايند قرعه‌كشي، بر حذف سامانه يكپارچه فروش خودرو تاكيد و اظهار كرد: پيش از اين كه سامانه فروش يكپارچه خودرو با فرآيند قرعه‌كشي داشتيم، حدود ١٠ خودروساز، محصولات خود را در آن قالب عرضه مي‌كردند، اما اكنون اكثريت خودروها با توجه به افزايش توليد و متعادل شدن عرضه و تقاضا از شمول قرعه‌كشي خارج شده‌اند و در حال حاضر تنها ايران‌خودرو باقي مانده است كه تعدادي از محصولات خود را با فروش بصورت قرعه‌كشي عرضه مي‌كند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان بلواركشاورز

قاليباف تصريح كرد: بر اين اساس ديگر سامانه يكپارچه «موضوعيت» خود را از دست داده‌ است و ديگر به آن معنا وجود ندارد و با سازوكار قبلي فعال نخواهد بود و بدين ترتيب با توجه به اينكه ايران‌خودرو، تنها عرضه‌كننده تعدادي از محصولات خود در قالب قرعه‌كشي است، اين فرايند از مهر ماه توسط خود ايران‌خودرو انجام خواهد شد.

منوچهر منطقي نيز در اين رابطه اظهار كرده است: با خروج فروش خودروها از طريق سامانه يكپارچه و واگذاري امر فروش به خود شركت‌هاي خودروساز (حتي براي چند محصول ايران‌خودرو كه با روش قرعه‌كشي عرضه خواهند شد)؛ رعايت الزامات قانوني مصوب همچون تخصيص ۵۰ درصد ظرفيت توليد به طرح حمايت از خانواده و جواني جمعيت و تخصيص ۱۰ درصد ظرفيت توليد به طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده توسط اين شركت‌هاي خودروساز بر قوت خود باقي خواهند ماند. در نيمه دوم امسال قرعه كشي بر مبناي ثبت‌نام در سامانه يكپارچه فروش خودرو نخواهيم داشت و از اين پس (از مهرماه) اين سامانه به منظور نظارت سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحويل به‌موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنين اجراي مصوبه‌هاي مجلس شوراي اسلامي بهره‌برداري خواهد شد.

حسين كاظمي طرقي، معاون بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا اعلام كرده است: براساس برنامه‌ريزي انجام شده و افزايش ظرفيت توليد محصولات گروه خودروسازي سايپا تمامي محصولات اين گروه خودروسازي از شرايط قرعه كشي خارج شد و با اعلام بخشنامه فروش متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت https://saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام تا زمان تكميل ظرفيت‌ها اقدام كنند.

وي افزود: پيرو دستور ۸ بندي رئيس جمهور محترم و پيگيري‌هاي وزارت صمت به منظور حذف شرايط قرعه كشي محصولات، با تلاش كاركنان گروه خودروسازي سايپا، برنامه افزايش ظرفيت توليد طي هشت ماه اخير در دستور كار قرار گرفت و خوشبختانه با مجوز وزارت صمت، تمامي محصولات گروه خودروسازي سايپا از شرايط قرعه كشي خارج شد.

وي تاكيد كرد: در سومين دوره واگذاري خودرو از طريق سامانه يكپارچه تخصيص  خودرو، تنها خودرو ساينا S در شرايط قرعه كشي قرار داشت كه با  افزايش ظرفيت توليد اين خودرو، كليه تعهدات خودروي مذكور به مشتريان تحويل شد؛ لذا وزارت صمت بر اين اساس، مجوز فروش خودروي مذكور بدون قرعه كشي را صادر كرد.

 

اين مقام مسئول در سايپا افزود: افزايش ظرفيت  توليد و عرضه محصولات گروه سايپا از بهمن ماه سال گذشته در دستور كار قرار گرفت. طي هشت ماه گذشته تا كنون بيش از ۳۴۰ هزار خودرو، تجاري و تحويل مشتريان شده است كه نسبت به دوره مشابه افزايش قابل توجهي را رقم زده است.

معاون بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا خاطرنشان كرد: براي تمامي مشاركت‌كنندگان  در خريد خودرو ساينا S دوره سوم كه حايز شرايط هستند با ارسال پيامك جهت تكميل وجه و پيگيري شرايط خريد اطلاع رساني خواهد شد بنابراين مشترياني كه به آن ها اطلاع‌رساني شده، با مراجعه به سايت سامانه يكپارچه تخصيص به آدرس https://sale.iranecar.com پيگيري مراحل ثبت نام را انجام دهند.

مقالات ديگر:محضر عقد شهرك غرب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.