عامل ۱۰ درصد سرطان‌ها چيست؟

 آفتاب‌‌نيوز :طبق گزارش آژانس محيط‌زيست اروپا، آلودگي با بيش از ۱۰ درصد موارد سرطان در اروپا مرتبط است.اين سازمان اظهار كرد: بيشتر اين موارد قابل پيشگيري هستند.

اين آژانس در بيانيه‌اي اعلام كرد: قرار گرفتن در معرض آلودگي هوا، مواد شيميايي سرطان‌زا، رادون، اشعه ماوراء بنفش (فرابنفش) و دود دست دوم ممكن است بيش از ۱۰ درصد از بار سرطان در اروپا را شامل شود اما جراردو سانچز، كارشناس منطقه اقتصادي اروپا گفت: مي‌توانيم همه خطرات سرطان محيطي و شغلي را كاهش داد.

مقالات بيشتر:هزينه آسايشگاه سالمندان

به گزارش خبرگزاري فرانسه، وي هفته گذشته قبل از انتشار اين گزارش كه اولين گزارش آژانس در مورد ارتباط بين سرطان و محيط‌زيست است، به خبرنگاران گفت: سرطان‌هاي مشخص شده محيط‌زيست به دليل تشعشعات يا مواد سرطان‌زاي شيميايي را مي‌توان تا حد ناچيزي كاهش داد.

در اتحاديه اروپا، سالانه ۲.۷ ميليون نفر به سرطان مبتلا مي‌شوند و ۱.۳ ميليون نفر بر اثر آن جان خود را از دست مي‌دهند. اين قاره كمتر از ۱۰ درصد از جمعيت جهان را تشكيل مي‌دهد اما تقريبا يك چهارم موارد جديد ابتلا به سرطان و يك پنجم مرگ‌ومير را ثبت مي‌كند.

قرار گرفتن در معرض دود دست دوم ممكن است خطر كلي همه سرطان‌ها را تا ۱۶ درصد براي افرادي كه هرگز سيگاري نبوده‌اند افزايش دهد.

اين آژانس هشدار داد كه برخي از مواد شيميايي مورد استفاده در محل‌هاي كار اروپايي ازجمله سرب، آرسنيك، كروم، كادميوم، آكريل‌آميد و آفت‌كش‌ها در ايجاد سرطان نقش دارند. تخمين زده مي‌شود كه آزبست يا پنبه نسوز، يك عامل سرطان‌زا شناخته شده براي ۵۵ تا ۸۸ درصد سرطان‌هاي ريه شغلي باشد.

آژانس گفت كه اتحاديه اروپا آزبست را در سال ۲۰۰۵ ممنوع كرد اما هنوز در برخي از ساختمان‌ها وجود دارد و كارگراني كه در كار نوسازي و تخريب كار مي‌كنند هنوز در معرض خطر هستند.

خطرات سرطان محيطي و شغلي را مي‌توان با پاكسازي آلودگي و تغيير رفتار كاهش داد. كاهش اين خطرات منجر به كاهش تعداد موارد سرطان و مرگ‌ومير خواهد شد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج شهرك غرب

تاکنون تحقیقات علمی نشان داده‌اند که ارتباط خارش بدن و سرطان به صورت مستقیم و قطعی تایید نشده است. خارش بدن ممکن است ناشی از موارد متنوعی مانند حساسیت‌های پوستی، عفونت‌های پوستی یا شرایط دیگر باشد که به طور مستقل از سرطان می‌باشند. برخی از افراد ممکن است در دوران درمان سرطان، به ویژه درمان‌های شیمی‌درمانی، با علائم خارش مواجه شوند که به عوارض جانبی مرتبط با درمان‌های ضد سرطان مرتبط باشد. با این وجود، این علائم معمولاً موقتی هستند و باید توسط تیم درمانی مورد ارزیابی قرار گیرند.

 

توصیه می‌شود که افرادی که با خارش بدن مواجه می‌شوند، به موقع به پزشک مراجعه کنند تا علت این خارش تشخیص داده شود. همچنین، برای جلوگیری از سرطان و حفظ سلامت پوست، مراقبت‌های بهداشتی، استفاده از کرم‌ها و مواد مرطوب‌کننده پوست، و پیگیری منظم با پزشک معالج بسیار اهمیت دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.