يارانه جديد 300 هزار توماني براي همه | يارانه جديد دولت در حساب سرپرستان

 

پيگيري‌ها نشان مي‌دهد، قبل از واريز دور چهارم يارانه جديد (در بيستم مردادماه) معوقات واريز خواهد شد.

يارانه جديد 300 هزار توماني براي همه | يارانه جديد دولت در حساب سرپرستان

پايگاه خبري تحليلي نامه نيوز (namehnews.com) : ​دولت در سال جديد با حذف ارز ترجيحي پيشنهاداتي براي يارانه جديد دارد. به تازگي پرداخت  يارانه جديد آغاز شد.به هر نفر از مشمولان يارانه جديد 400 هزار تومان واريز شد. يارانه جديد به گفته برخي از نمايندگان به صورت كالاكارت پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرين اخبار از يارانه جديد مي پردازيم.

پيگيري‌ها از سازمان هدفمندي يارانه‌ها نشان مي‌دهد، قبل از واريز دور چهارم يارانه جديد (در بيستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دريافت يارانه نقدي واريز خواهد شد.

افرادي كه از ابتداي ارديبهشت ۱۴۰۱ يارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir مي‌توانند درخواست بازبيني خودشان را ثبت و منتظر بررسي وزارت رفاه باشند.

همچنين افرادي كه تا ابتداي سال ۱۴۰۱، يارانه دريافت نكردند، يا در سال‌هاي قبل يارانه‌شان قطع شده بوده يا انصراف داده بودند يا به هر علتي ثبت‌نام نكرده بودند مي‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام كنند.

مقالات بيشتر:مركز نگهداري سالمندان

افراد متقاضي دريافت يارانه نقدي ۳۰۰ هزار توماني در صورتي كه در دهك دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به اين دهك بندي را خواهند داشت.

پيگيري از سازمان هدفمندي يارانه‌ها، در خصوص نحوه اقدام جاماندگان از دريافت يارانه نقدي نشان مي دهد افرادي كه تا ابتداي سال ۱۴۰۱ يارانه دريافت نكردند، يا در سال‌هاي قبل يارانه‌شان قطع شده بوده يا انصراف داده بودند يا به هر علتي ثبت‌نام نكرده بودند مي‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام كنند.

لازم به ذكر است، سامانه مذكور در بستر درگاه ملي خدمات دولت است و با ثبت شماره تلفن همراه و ثبت كد ملي‌ و شماره شبا، ثبت نامشان كامل مي‌شود.

همچنين افرادي كه از ابتداي ارديبهشت ۱۴۰۱ يارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir مي‌توانند درخواست بازبيني خودشان را ثبت و منتظر بررسي وزارت رفاه باشند.

اخيرا سرپرست وزارت رفاه اعلام كرده است، اگر متقاضي به اين سامانه مراجعه كرده و درخواست بازبيني ارائه داده است، ولي كماكان جزو دهك ۱۰ است، تا ۱۰ روز آينده اين سامانه مجددا باز خواهد شد تا متقاضيان دريافت يارانه بتوانند اطلاعات لازم را براي بررسي مجدد وارد كنند.

زاهدي وفا با بيان اينكه به دليل تغييراتي كه در شرايط خانوارها ايجاد شده هميشه امكان تكميل اطلاعات افراد يارانه بگير وجود دارد، اعلام كرد: در مرحله نخست بخشي از اطلاعات تكميل شده و پرداخت صورت مي‌گيرد. اما هميشه اين امكان وجود دارد كه افراد در سايت حمايت ثبت نام كنند. ممكن است برخي تشكيل خانواده بدهند و برخي هم جدا شوند. اين سايت تا چند روز آينده باز مي‌شود. اما به طور كلي ما تلاش كرده‌ايم كه اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتي كه در بانك‌ها داشتيم به صورت دقيق كامل كنيم. از سال آينده سياست ديگري براي يارانه بگيران تعيين خواهد شد.

 

در حال حاضر برخي از خانوارها به دهك‌بندي درآمدي خود اعتراض دارند و نمي‌دانند در كدام دهك قرار دارند. چگونه مي‌توان دهك خانوار را مشخص كرد؟ يكي از راه‌هاي استعلام دهك خانوار، استعلام با كد ملي است. براي اين كار افراد بايد با شماره تلفن گوياي ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگيرند.

در اين مرحله افراد با وارد كردن كد ملي سرپرست خانوار مي‌توانند دهك درآمدي خانوار خود را تشخيص دهند و بدانند در كدام يك از دهك‌هاي اول تا دهم درآمدي قرار دارند.با اين شماره همه افراد مي‌توانند دهك خانوار خود را با كمك كد ملي سرپرست استعلام كنند. جز افرادي كه سرپرست يا يكي از اعضاي خانواده آنها جزو نيروهاي مسلح باشد. اين گروه براي اطلاع از دهك درآمدي خانواده خود بايد با ستاد نيروهاي مسلح تماس بگيرند. علاوه بر اين، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است كه براي پاسخگويي به سئوالات در اختيار مردم است.

سومين مرحله يارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار توماني در تاريخ ۲۱ تير ماه به حساب سرپرستان خانوار واريز شد. در اطلاعيه سازمان هدفمندي يارانه‌ها اعلام شده است كه تنها كمك معيشتي دهك اول تا نهم واريز شده و قابل برداشت است و يارانه جاماندگان در تاريخ ديگري واريز مي‌شود.

اگرچه قرار بود يارانه جاماندگان تا عيد غدير واريز شود اما برخي از اين افراد مي‌گويند همزمان با واريز يارانه ۹ دهك اول درآمدي جامعه، يارانه آنها هم واريز شده است. اما قابل برداشت نيست.

اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد برخي از جاماندگان همزمان با واريز يارانه مرحله سوم، اين پول را دريافت كرده‌اند. اما هچمنان قابل برداشت نيست.

برخي ديگر اما همچنان منتظر واريز يارانه جديدند و نمي‌دانند آيا جزو ۹ دهك درآمدي دسته‌بندي شده‌اند يا جزو دهك دهم. به نظر مي‌رسد دولت در واريز اين يارانه خطا كرده و يارانه براي برخي از جاماندگان واريز شده و براي برخي ديگر نه.

در ادامه پيام‌ برخي از مخاطبان را مي‌خوانيد. افرادي كه در ليست جاماندگان بوده‌اند و علاوه بر دريافت يارانه ارديبهشت، يارانه خرداد و يا خرداد و تير براي آنها واريز شده است.

«من باز نشسته بيمه اجتماعي هستم يارانه منو قطع كردن اعتراض كردم يك ميليون و ۱۰۰ برام ريختن كه تا الان نتونستم بر داشت كنم.»

« براي ما هم دو ماه واريز شد (خرداد و تير ) اما هنوز قابل برداشت نيست؟؟!!»

«ما يارانه اومده برامون ولي نمي‌تونيم برداشت كنيم اين چه وضعشه آخه؟»

« تا الان دو تا يارانه براي ما ريختن. يكي ارديبهشت و يكي هم اين ماه داده شده. دومي را برداشت كرديم. اما اولي هنوز قابل برداشت نيست.»

«ما از جاماندگان يارانه هستيم. اين ماه ۸۰۰ ريختن ولي قابل برداشت نيست. چرا؟»

«براي من يارانه تير ماه واريز شده و قابل برداشت هم شد.اما پولي كه ارديبهشت واريز شده هنوز هم مسدود هست. چرا دومي قابل برداشته اولي نه؟»

«يارانه ما از ارديبهشت قطع شد ماه قبل نفري ۳۰۰ تومن ريختن كه مسدود بود ديشب هم نفري ۳۰۰ ريختن كه باز هم مسدود است با توجه به اعتراضي كه كرده بوديم اگر قرار است يارانه نگيريم چرا به عنوان يارانه مبلغي رو ميريزن ولي قابل برداشت نيست لطفا جواب بديد»

«براي ما دونوبت يارانه ريختن ولي قابل برداشت نيست چرا؟»

 

«براي من علاوه بر اولي گويا دومي همواريز شده. كارت كه ميزنم موجودي رو نشون نميده اما رفتم بانك گفتن مبلغ جديد به حسابم اومده. »

«من تونستم يارانه تير رو برداشت كنم. اما اون يارانه‌اي كه خرداد واريز كردن توي حسابم هست اما قابل برداشت نيست.»

مقالات ديگر:سالن زيبايي پرديس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.